






Klarna is opgericht in Stockholm, Zweden, met het idee om betalingen te vereenvoudigen. Het bedrijf doet dit door consumenten aankopen te laten ontvangen voordat ze ervoor betalen. Klarna draagt ook de eindverantwoordelijkheid voor jouw betaling. Klarna is de aanbieder van Smooth Payments en ze bedienen meer dan 90 miljoen consumenten en werken samen met 250.000 online winkels.


Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om gebruik te kunnen maken van de optie "Later betalen". Om Betaal later in 3 renteloze termijnen te gebruiken, moet je minimaal €35 besteden en een geldig postadres hebben. Hoewel deze optie op grote schaal wordt gepromoot, is Later betalen in 3 rentevrije termijnen afhankelijk van je financiële omstandigheden.


Je kunt je bestellingen en facturen terugvinden door in te loggen op de app. Als je meer hulp nodig hebt, neem dan contact op met de klantenservice van Klarna. Denk eraan om op tijd te betalen.
Betaal binnen 30 dagen – Veelgestelde vragen
Wie is Klarna?
Klarna is opgericht in Stockholm, Zweden, met het idee om betalingen te vereenvoudigen. Het bedrijf doet dit door consumenten aankopen te laten ontvangen voordat ze ervoor betalen. Klarna draagt ook de eindverantwoordelijkheid voor jouw betaling. Klarna is de aanbieder van Smooth Payments en ze bedienen meer dan 90 miljoen consumenten en werken samen met 250.000 online winkels.
Betaal later. Hoe werkt het?
Zodra je bestelling is bevestigd, ontvang je binnen twee dagen een e-mail met betalingsinstructies van Klarna. Met Klarna betaal je je aankoop nu, of tot en met 30 dagen later. Ben je direct tevreden, dan betaal je in de app. Niet direct tevreden? Probeer het wat langer. De aankoop betaal je tot en met 30 dagen later. Geen rente. Geen extra kosten.
Kom ik in aanmerking voor later betalen binnen 30 dagen?
Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om gebruik te kunnen maken van de optie "Later betalen". Hoewel deze optie op grote schaal wordt gepromoot, is Later betalen binnen 30 dagen afhankelijk van je financiële omstandigheden. Als je binnen 30 dagen later betaalt, heeft onze beoordeling geen invloed op jouw kredietwaardigheid.
Hoe kan ik mijn kansen vergroten om binnen 30 dagen voor Pay Later te worden geaccepteerd?
Klarna is uniek en biedt later betalen aan op basis van een aantal factoren zoals de bestelwaarde, eerdere bestelgeschiedenis en beschikbaarheid van artikelen.
Als je 18 jaar of ouder bent, kun je je kansen vergroten om binnen 30 dagen later te betalen door ervoor te zorgen dat je jouw volledige naam en nauwkeurige adresgegevens opgeeft en het naar je geregistreerde factuuradres verzendt.
Alle bestellingen worden individueel beoordeeld. Alleen omdat je eerder de optie Betaal later had, betekent niet dat het voor elke bestelling wordt aangeboden en dat het op zijn beurt wordt geweigerd, betekent niet dat het wordt geweigerd voor alle toekomstige bestellingen.
Welke informatie moet ik verstrekken als ik een aankoop doe?
Als je een aankoop wilt doen bij Klarna, moet je je naam, adres en e-mailadres opgeven. Voor sommige bestellingen moet je mogelijk ook je mobiele nummer of geboortedatum opgeven. Alle informatie wordt naar het opgegeven e-mailadres gestuurd, inclusief betalingsherinneringen en links naar online afschriften. Het is erg belangrijk dat je ons de juiste gegevens verstrekt, anders ontvang je de betalingsgegevens niet en kunnen er vertragingskosten ontstaan.
Zal er een kredietonderzoek tegen mij plaatsvinden?
Klarna kan zogenaamde niet-geregistreerde onderzoeken (of zachte kredietonderzoeken) uitvoeren die geen invloed hebben op kredietscores en die alleen zichtbaar zijn voor jou en Klarna, maar niet zichtbaar voor andere kredietverstrekkers. Noch Klarna, noch Yours Clothing voeren kredietonderzoeken tegen je uit die van invloed kunnen zijn op jouw kredietwaardigheid.
Waarom is mij binnen 30 dagen later betalen niet aangeboden?
Hoewel Betaal later in 30 dagen op grote schaal wordt gepromoot, is het niet altijd universeel beschikbaar. De methode Betaal later in 30 dagen wordt automatisch gegenereerd door algoritmen die afhankelijk zijn van een aantal factoren, waaronder het bestellingsbedrag, de online winkel, eerdere bestelgeschiedenis en beschikbaarheid van artikelen. Als alternatief kun je de bestelling afronden door bij het afrekenen met een creditcard of bankpas te betalen.
Wat zijn mijn betalingsmogelijkheden met Klarna?
Je kunt direct tijdens het uitchecken betalen met pinpas of creditcard of gebruik maken van onze betaaloptie Betaal later, waarbij je de goederen kunt betalen zodra je deze hebt ontvangen. Dit kan via creditcard of pinpas.
Wat gebeurt er als ik mijn bestelling annuleer of retourneer?
Zodra Yours Clothing de annulering of retour heeft geaccepteerd, zal Klarna de verklaring annuleren of de betaling terugbetalen.
Wat gebeurt er als ik mijn bestelling niet betaal?
De betaling is verschuldigd 30 dagen nadat het artikel is verzonden. Om je te helpen op tijd te betalen, informeren we je twee dagen voordat de betaling verschuldigd is - je ontvangt een e-mailherinnering om te betalen - en, als het erg laat is, sturen we ook nog een sms of brief.
Ik ben gevraagd om naar de Klarna-site te gaan. Is dit correct?
Als je ervoor hebt gekozen om later binnen 30 dagen te betalen, stuurt Klarna je een e-mail met meer informatie over hoe je kunt betalen. De e-mail bevat een link naar Klarna waar je de betaling met een creditcard of bankpas kunt voldoen.
Zijn mijn betalingsgegevens veilig?
Betalingsinformatie wordt veilig verwerkt door Klarna. Er worden geen kaartgegevens overgedragen aan of bewaard door Yours Clothing. Alle transacties vinden plaats via verbindingen die zijn beveiligd met de nieuwste industriestandaard beveiligingsprotocollen.
Kan ik vóór de vervaldatum betalen?
Je kunt je bestelling op elk moment betalen nadat je de e-mail van Klarna hebt ontvangen met de details van je betaling. Volg gewoon de instructies in deze e-mail om de bestelling te kunnen betalen.
Heb je mijn betaling ontvangen?
Als je met een kaart betaalt, bevestigt Yours Clothing je bestelling meteen. Bij gebruik van de optie Betaal later, stuurt Klarna je een betalingsbevestiging per e-mail dat je voor de desbetreffende bestelling hebt gebruikt. Als je een betaling hebt gedaan maar geen betalingsbevestiging hebt ontvangen, kun je altijd de status van je bestelling en betalingen controleren door in te loggen op www.klarna.com/nl
Hoe kan ik een bij Klarna gekocht artikel retourneren of ruilen?
Artikelen die bij Klarna zijn gekocht, volgen ons standaard retourproces. Houd er rekening mee dat restituties voor Klarna-aankopen worden terugbetaald van Yours Clothing aan Klarna en dat het tot 5 dagen kan duren voordat het weer op je Klarna-account is teruggestort. We accepteren geen omruilingen of contante terugbetalingen. Wanneer de terugbetaling is verwerkt, worden alle aanstaande betalingen die je aan Klarna moet doen geannuleerd en alle betalingen die je al hebt gedaan, worden teruggestort op de kaart waarmee je hebt betaald. Houd er rekening mee dat totdat de handelaar de ontvangst van retourgoederen heeft bevestigd, je aansprakelijk bent om de betalingen aan Klarna te blijven doen. Je kunt de details bekijken door in te loggen op het Klarna-account via de app.
Wat gebeurt er met mijn verklaring als ik de goederen heb teruggestuurd?
Zodra Yours Clothing de retourzending (gedeeltelijk of volledig) heeft ontvangen en je hun bevestiging hiervan hebt ontvangen, zal Klarna je een bijgewerkte verklaring met een aangepast betalingsschema toesturen als je een gedeeltelijke retour hebt gedaan. Bij volledige teruggave zullen we alle geïnde betalingen terugbetalen en eventuele toekomstige geplande betalingen annuleren.
Ik heb een afschrift ontvangen, maar ik heb mijn goederen nog niet ontvangen.
Je hebt 30 dagen de tijd om te betalen, dus je hoeft niet meteen te betalen. Als de vervaldatum nabij is en er is geen teken van de bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice zodat we de bestelling en leveringsstatus kunnen controleren. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Klarna, zodat zij de vervaldatum van de betaling kunnen uitstellen.
Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe lang duurt het voordat ik mijn terugbetaling ontvang?
Je terugbetaling wordt binnen 5-7 werkdagen verwerkt. Zodra de webwinkel je retour of annulering heeft geregistreerd, ontvang je je terugbetaling volgens de retourvoorwaarden van de webwinkel.
Ik heb om restitutie gevraagd. Hoe word ik terugbetaald?
Het bedrag zal worden teruggestort op de rekening waarmee je de factuur hebt betaald. Als de gedeeltelijke terugbetaling minder is dan het openstaande bedrag op de factuur, zal het terugbetaalde bedrag in mindering worden gebracht op het openstaande factuurbedrag en zal je een bijgewerkte factuur ontvangen.
Ik heb geen e-mail ontvangen met mijn afschrift/betalingsgegevens.
Je kunt inloggen op www.klarna.com/nl, waar je al je bestellingen en betalingsschema's kunt vinden.
Ik heb nog vragen over de betaling, hoe kan ik in contact komen?
Bezoek de klantenservicepagina van Klarna voor een volledige lijst met veelgestelde vragen, livechat en telefoonopties.
Mogelijke kosten met Klarna
Klarna brengt geen kosten in rekening voor het gebruik van de betaal later optie. Als je het bedrag nog niet via de betalingsinstructies in de genoemde betalingstermijn aan Klarna hebt betaald, ontvang je een eerste herinnering per e-mail met een verlengde betalingstermijn van 14 dagen. Klarna rekent €13,50 voor de tweede herinnering. Voor aankopen onder de €20,- wordt een herinneringskosten van €7,50 in rekening gebracht. Bij uitblijven van betaling kunnen deze kosten voor bedragen tot €2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van €40,-.
Betaal in 3 termijnen – Veelgestelde vragen
Hoe werkt Later Betalen in 3 renteloze termijnen?
Je aankoopbedrag wordt opgesplitst in 3 rentevrije delen. In het betaalschema zie je precies welk bedrag wanneer wordt afgeschreven. Klarna schrijft de bedragen automatisch af van je rekening. Het 1e deel betaal je direct bij de aankoop, het 2e deel na 30 dagen en het 3e deel na 60 dagen. Na 60 dagen is je aankoop voltooid. Geen rente, geen zorgen.
Kom ik in aanmerking voor Later Betalen in 3 renteloze termijnen?
Om Betaal later in 3 renteloze termijnen te gebruiken, moet je minimaal 18 zijn. Hoewel deze optie op grote schaal wordt gepromoot, is Betaal later in 3 renteloze termijnen afhankelijk van je financiële omstandigheden. Als je kiest voor Later betalen in 3 renteloze termijnen, heeft onze beoordeling geen invloed op jouw kredietwaardigheid.
Hoe kan ik mijn kansen vergroten om later in 3 renteloze termijnen te worden geaccepteerd?
Klarna is uniek en biedt Betaal later in 3 renteloze termijnen op basis van een aantal factoren zoals de bestelwaarde, eerdere bestelgeschiedenis en artikel beschikbaarheid. Als je 18 jaar of ouder bent, kun je je kansen vergroten om in 3 renteloze termijnen te betalen door ervoor te zorgen dat je jouw volledige naam en nauwkeurige adresgegevens opgeeft en het naar je geregistreerde factuuradres verzendt. Alle bestellingen worden individueel beoordeeld. Het feit dat u eerder voor een Klarna-betaalmethode bent geaccepteerd, betekent niet dat deze voor elke bestelling wordt aangeboden en op zijn beurt, omdat deze wordt geweigerd, betekent dit niet dat deze voor alle toekomstige bestellingen wordt geweigerd.
Welke informatie moet ik verstrekken als ik een aankoop doe?
Als je een aankoop bij Klarna wilt doen met Later betalen in 3 renteloze termijnen, moet je je mobiele telefoonnummer en e-mailadres opgeven. Het mobiele nummer is nodig voor het geval we je moeten bereiken. Alle communicatie wordt naar het opgegeven e-mailadres gestuurd. Het is erg belangrijk dat je ons de juiste gegevens verstrekt, anders ontvang je de betalingsgegevens niet en kunnen er vertragingskosten ontstaan.
Zal er een kredietonderzoek tegen mij plaatsvinden?
Klarna kan zogenaamde niet-geregistreerde onderzoeken (of zachte kredietonderzoeken) uitvoeren die geen invloed hebben op kredietscores en die alleen zichtbaar zijn voor jou en Klarna, maar niet zichtbaar voor andere kredietverstrekkers. Noch Klarna, noch Yours Clothing voeren kredietonderzoeken tegen je uit die van invloed kunnen zijn op jouw kredietwaardigheid.
Waarom krijg ik niet het aanbod Betaal later in 3 renteloze termijnen?
Hoewel Later betalen in 3 renteloze termijnen op grote schaal wordt gepromoot, is het niet altijd universeel beschikbaar. De betalingsoptie Betaal later in 3 renteloze termijnen wordt automatisch gegenereerd door algoritmen die afhankelijk zijn van een aantal factoren, waaronder adresgegevens, kaarthoudergegevens, bestelbedrag, de online winkel, eerdere bestelgeschiedenis en beschikbaarheid van artikelen.
Wat zijn mijn betalingsopties bij Klarna?
Betaling voor de optie Betaal later in 3 renteloze termijnen wordt automatisch geïncasseerd van de bankpas of creditcard die je tijdens het afrekenen hebt gebruikt. De eerste betaling wordt gedaan wanneer de bestelling is bevestigd. De tweede en derde termijn worden respectievelijk 30 en 60 dagen na de eerste termijn geïncasseerd. Bezoek hier onze FAQ-pagina voor meer informatie over het gebruik van Klarna. https://www.klarna.com/nl/klantenservice/
Wat gebeurt er als ik mijn bestelling annuleer of retourneer?
Zodra Yours Clothing de annulering of retour heeft geaccepteerd, zal Klarna de verklaring annuleren of de betaling terugbetalen.
Wat gebeurt er als ik mijn bestelling niet betaal?
Klarna zal automatisch proberen de betaling voor de renteloze termijnen te innen bij Yours Clothing van de bankpas of creditcard die je hebt ingevuld bij het afrekenen. Als we de betaling niet op de geplande vervaldatum kunnen innen, zal Klarna nog een poging doen om automatisch de betaling te innen, twee dagen later. Mocht deze laatste betalingspoging mislukken, dan zal Klarna je een overzicht geven van het volledige openstaande orderbedrag dat 15 dagen later opeisbaar wordt. Klarna zal je twee dagen voor de poging om de betaling te innen, op de hoogte stellen wanneer de betaling verschuldigd is.
Ik ben gevraagd om naar de Klarna-site te gaan. Is dit correct?
Je kunt alle Klarna-aankopen en betalingsschema's bekijken door simpelweg in te loggen op Klarna.com/nl.
Zijn mijn betalingsgegevens veilig?
Betalingsinformatie wordt veilig verwerkt door Klarna. Er worden geen kaartgegevens overgedragen aan of bewaard door Yours Clothing. Alle transacties vinden plaats via verbindingen die zijn beveiligd met de nieuwste industriestandaard beveiligingsprotocollen.
Kan ik vóór de vervaldatum betalen?
Nee, dit is momenteel niet mogelijk voor Betaal later in 3 renteloze termijnen.
Heb je mijn betaling ontvangen?
Klarna zal je via e-mail en pushmelding op de hoogte stellen wanneer een betaling verschuldigd is en wanneer deze met succes is geïnd, of in het onwaarschijnlijke geval wanneer een betaling mislukt is. Als een betaling is geïncasseerd maar je geen betalingsbevestiging hebt ontvangen, kun je altijd de status van de bestelling en betalingen controleren door in te loggen op Klarna.com/nl.
Hoe kan ik een bij Klarna gekocht artikel retourneren of ruilen?
Artikelen die bij Klarna zijn gekocht, volgen ons standaard retourproces. Houd er rekening mee dat restituties voor Klarna-aankopen worden terugbetaald van Yours Clothing aan Klarna en dat het tot 5 dagen kan duren voordat het weer op je Klarna-account is teruggestort. We accepteren geen omruilingen of contante terugbetalingen. Wanneer de terugbetaling is verwerkt, worden alle aanstaande betalingen die je aan Klarna moet doen geannuleerd en alle betalingen die je al hebt gedaan, worden teruggestort op de kaart waarmee je hebt betaald. Houd er rekening mee dat totdat de handelaar de ontvangst van retourgoederen heeft bevestigd, je aansprakelijk bent om de betalingen aan Klarna te blijven doen. Je kunt de details bekijken door in te loggen op het Klarna-account via de app.
Wat gebeurt er met mijn verklaring als ik de goederen heb teruggestuurd?
Zodra Yours Clothing de retourzending (gedeeltelijk of volledig) heeft ontvangen en je hun bevestiging hiervan hebt ontvangen, zal Klarna je een bijgewerkte verklaring met een aangepast betalingsschema toesturen als je een gedeeltelijke retour hebt gedaan. Bij volledige teruggave zullen we alle geïnde betalingen terugbetalen en eventuele toekomstige geplande betalingen annuleren.
Ik heb een afschrift ontvangen, maar ik heb mijn goederen nog niet ontvangen.
In het geval dat je de goederen niet hebt ontvangen, kun je contact opnemen met onze klantenservice zodat we de bestelling en leveringsstatus kunnen controleren. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Klarna, zodat zij de vervaldatum van de betaling kunnen uitstellen.
Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe lang duurt het voordat ik mijn terugbetaling ontvang?
Zodra de webshop de annulering of retournering heeft geregistreerd, wordt de terugbetaling binnen 5-7 werkdagen verwerkt.
Ik heb om restitutie gevraagd. Hoe word ik terugbetaald?
Restituties worden teruggestort op de bankpas of creditcard die oorspronkelijk bij het afrekenen is ingevoerd.
Ik heb geen e-mail ontvangen met mijn afschrift/betalingsgegevens.
Je kunt inloggen op www.klarna.com/nl, waar je al je bestellingen en betalingsschema's kunt vinden.
Ik heb nog vragen over de betaling, hoe kan ik in contact komen?
Bezoek de klantenservicepagina van Klarna voor een volledige lijst met veelgestelde vragen, livechat en telefoonopties.